TRADITIONER

Förutom de klassiska traditionerna som uppmärksammas, så som lucia, jul, påsk och midsommar har vi våra egna traditioner.

Varje år går Svanenloppen av stapeln under maj månad. Denna dag lägger vi stor fokus på rörelse och glädje hos barnen. Vi värmer gemensamt upp och springer sedan runt gården med olika hinder och utmaningar utplacerade. Efteråt blir det prisutdelning och grillat till lunch om vädret tillåter.

Sommaravslutningen där vi tackar för året som har gått och tackar av de barn som går vidare efter sommaren har vi varannat år på förskolan med bl.a. knytkalas och lekar för både barn och familj och varannat år anordnar vi en gemensam utflykt för barn med familj. Tidigare år har vi bl.a. hyrt in bussar som tagit oss till ställen som Skansen, Junibacken och Siggesta gård på Värmdö.

Under årets mörkare månader anordnar vi ett Pyjamasparty på förskolan. Denna mysiga dag är pyjamas uniform och vi äter tillsammans av en stor frukostbuffé som vi börjar dagen med. Resten av dagen är fylld av andra mysiga aktiviteter och avslutas i regel med Pyjamaspartydiscot.

Exempel på andra dagar:

• Maskeradfest